27 mars, 2012

& bara sådär tog kärleken fart igen.

2012.03.27
Tisdag.

Tisdag. Sjuk. Ynklig. En hals som är svullen & jävlig. Sen kommer det. Magin.
Kent släpper en livevideo med nya singeln 999 bara sådär. & bara sådär tog kärleken fart igen.

& det är faen bättre än jag hoppats på. Det är så fantastiskt bra. Förstår ni hur bra det är?
Jag är helt lycklig nu. Även fast min fina vän ( som inget är heligt för ), vi kan kalla han P, nyss kallade mig ett mindless sheep & sa att jag var lite smutsig i kanterna. Men det bjuder jag på. Han förstår inte bättre. Eller så är det jag. Kent är kärlek i min värld, sen en väldigt lång tid tillbaka. Jag är rätt partisk.

Men jag erkänner, den senaste skivan är inget jag direkt lyssnat på. Jag vet inte riktigt varför & jag skäms lite för det.
Men det här. DET HÄR. Nu vill jag ha nya skivan på en gång. Ge mig!
Låten har allt som gör Kent till Kent. Jag kan inte riktigt förklara det bättre.
Den påminner mer om Du & Jag döden & Tillbaka till samtiden snarare än de senaste skivorna. & de föll jag handlöst för. Kärlek vid första lyssningen.

Nu är jag nöjd. & jag längtar om möjligt ännu mer efter konserten i Juni. För 9:e gången.
& efter 25 april då resten kommer.

& efter imorgon, då jag kan lyssna igen . För jag misstänker att jag måste sova snart.

Magiskt. Igen. Nästan så jag vill kissa på mig.
Underbara Kent.
.

1 kommentar:

Linn sa...

Jag håller så med dig. Fastnade aldrig för förra skivan (bara en låt då, okej?). Men den här låten...rys. Kent-rys.